Pages
▼
Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016
Dr Πειραματίξ
Ταξίδια φωτός. (ΣΤ΄)
Το φως είναι η πηγή ζωής στο πλανήτη μας . Η φύση του απασχόλησε τους φιλόσοφους στην αρχαιότητα αλλά και τους μεγαλύτερους σύγχρονους επιστήμονες όπως τον Νεύτωνα και τον Αϊνστάιν. Στο απόλυτα σκοτεινό εργαστήριο μας, τα παιδιά πραγματοποιούν πειράματα με τις δέσμες φωτός, προβλέπουν και ανακαλύπτουν τις ιδιότητές του. Ανάλυση σε χρώματα, ευθεία διάδοση, ανάκλαση, διάθλαση, περίθλαση, απορρόφηση, διαφανή και αδιαφανή υλικά, ανάμιξη χρωμάτων και γνωριμία με τη σύγχρονη τεχνολογία, τις οπτικές ίνες και το laser.Στόχος του εργαστηρίου είναι να βιώσουν τα παιδιά ευχάριστα την πειραματική διαδικασία και ακολουθώντας τα χνάρια μεγάλων επιστημόνων, να ανακαλύψουν τις ιδιότητες του φωτός και τις εφαρμογές του .
Πρόγραμμα μαθητικών σχολικών αγώνων Δήμου Ηλιούπολης
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
Στίβος: Παρασκευή 8/4/2016 Δημοτικό Στάδιο Χαλικάκι
Χειροσφαίριση: Δευτέρα 11/4/2016 Κλειστό Γυμναστήριο Ηλιούπολης (Εθνάρχου Μακαρίου και Ηρώς Κωνσταντοπούλου)
Κολύμβηση - Αντισφαίριση: Τετάρτη 13/4/2016 Δημοτικό κολυμβητήριο Ηλιούπολης και Αθλητικό κέντρο Αντισφαίρισης Πανοράματος (Μεσσηνίας & Δαμασκηνού)
Ποδόσφαιρο: Παρασκευή 15/4/2016 Δ' Αθλητικό κέντρο Ηλιούπολης (Αστυνομικά - Αλιμούντος 102)
Καλαθοσφαίριση: Δευτέρα 18/4/2016 Κλειστό Γυμναστήριο Ηλιούπολης
Πετοσφαίριση: Παρασκευή 22/4/2016 Κλειστό Γυμναστήριο Ηλιούπολης
Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016
Κυριακή 27 Μαρτίου 2016
Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016
Το πάρκο Ναυαρίνου
Μετρώ την ηλικία ενός δέντρου
1. Για τα περισσότερα δέντρα ο μέσος όρος ηλικίας ενός δέντρου σε χρόνια δίνεται αν διαιρέσουμε την περιφέρεια του δέντρου δια 2,5
2. Για τα δέντρα δεντροστοιχίας μιας λεωφόρου ο συντελεστής αυτός μειώνεται στο 1,5
3. Για τα δέντρα μιας δασικής έκτασης ο συντελεστής γίνεται 2.
4. Για την ιτιά, τη λεύκα, το κυπαρίσσι, το πλατάνι διαιρούμε την περιφέρεια με το 5.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας μας
1. Οι περισσότεροι που ρωτήθηκαν ποσοστό 40% γνωρίζουν και τα δύο κοντινά μας πάρκα, ενώ μόνο ένα 5% δεν γνωρίζει κανένα από τα δύο
2. Ένα σημαντικό ποσοστό 37% αντρών και γυναικών επισκέπτονται κάποιο πάρκο 1 με 2 φορές την εβδομάδα, όμως ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό των αντρών 33% και των γυναικών 25% δεν επισκέπτονται κάποιο πάρκο σχεδόν καθόλου στη διάρκεια μιας εβδομάδας
3. Οι κυριότεροι λόγοι επίσκεψης του πάρκου είναι η βόλτα του σκύλου και η πεζοπορία
Το πάρκο Χαλικάκι - Κοινωνικά και οικονομικά οφέλη
Το αστικό πράσινο:
1. Βελτιώνει την υγεία των κατοίκων της πόλης
2. Γίνεται τόπος αναψυχής, ψυχαγωγίας και ανάπτυξης ποικίλων δραστηριοτήτων
3. Αποτελεί εκπαιδευτικό χώρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης για την προστασία της φύσης
4. Δίνει εργασία σε ένα πλήθος ειδικών και όχι μόνο επαγγελματιών
5. Αυξάνει την αξία των ιδιοκτησιών που βρίσκονται κοντά του, αλλά μερικές φορές και ολόκληρης της πόλης
Το αστικό πράσινο - Περιβαλλοντικά οφέλη
Περιβαλλοντικά οφέλη
Το πράσινο στην πόλη:
1. Μειώνει την ατμοσφαιρική ρύπανση
2. Μειώνει τις θερμοκρασίες καύσωνα του καλοκαιριού
3. Εμπλουτίζει τον υδροφόρο ορίζοντα συγκρατώντας τα βρόχινα νερά
4. Προσφέρει αντιανεμική προστασία και ηχομόνωση από το θόρυβο της πόλης
5. Συγκρατεί τα εδάφη και προστατεύει από τη διάβρωση
6. Δημιουργεί ένα οικοσύστημα και προστατεύει τη βιοποικιλότητα
7. Βελτιώνει αισθητικά την εικόνα των πόλεων
Γνωρίζοντας τα πάρκα της γειτονιάς μου - Το αστικό πράσινο
Η ΣΤ' τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής "Γνωρίζοντας τα πάρκα της γειτονιάς μου - Το αστικό πράσινο"
στηριγμένο στο υλικό της Μαθησιακής ηλεκτρονικής τράπεζας ΜΗΤΙΔΑ του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης ΕΚΤ και του εκπαιδευτικού σεναρίου "Η φύση στην πόλη"
Στα πλαίσια του προγράμματος ήρθαμε σε επαφή με το αστικό πράσινο και μιλήσαμε για τη χρησιμότητά του από όλες τις απόψεις, φωτογραφίσαμε και καταγράψαμε τη χλωρίδα και την πανίδα της σχολικής μας αυλής, επισκεφτήκαμε και γνωρίσαμε τα δύο γειτονικά μας πάρκα, κατασκευάσαμε ταϊστρες για μικρά πουλιά, μετρήσαμε την ηλικία των δέντρων, κάναμε μια μικρή έρευνα και επισκεφτήκαμε διαδικτυακά τα πάρκα των μεγάλων πόλεων του κόσμου όπως τα :
και άλλα που μπορείς να τα βρεις εδώ.
Τρίτη 22 Μαρτίου 2016
Σάββατο 19 Μαρτίου 2016
Βυζαντινό ψηφιδωτό
Επίσκεψη στην Πλάκα και στην "Ομάδα Δρω" για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Βυζαντινό Ψηφιδωτό"
Οι κεραμικές ψηφίδες, τα διαφορετικά τους χρώματα, οι ειδικές τανάλιες του τεχνίτη, οι κατάλληλες οδηγίες, η φαντασία, η ευρηματικότητα και η συνεργασία ανάμεσα στους μαθητές, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για δημιουργία αλλά και διασκέδαση με στόχο την ανακάλυψη της τέχνης του ψηφιδωτού από τους ίδιους τους μαθητές.
Οι μαθητές κατανεμημένοι σε μικρές ομάδες ολοκληρώνουν ψηφίδα-ψηφίδα το Βυζαντινό ψηφιδωτό τους και λειτουργούν ως τεχνίτες από το πρώτο στάδιο έως και την τελική περιποίηση του δημιουργήματός τους.
Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016
Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016
Επιστήμη με άρωμα γυναίκας
Η Ντομινίκ Λανζβέν, είναι διευθύντρια ερευνών στο περίφημο Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών της Γαλλίας (CNRS) και καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Paris-Sud βραβεύτηκε για τη θεμελιώδη έρευνά της στα απορρυπαντικά, στα γαλακτώματα και στα αφρώδη προϊόντα.
H καθηγήτρια Φυσικής στο Πανεπιστήμιο της Τύνιδας Ελ Μανάρ, Μπεν Λακντάρ, βραβεύτηκε για τα πειράματα και τα μοντέλα που ανέπτυξε στην υπέρυθρη φασματοσκοπία και τις εφαρμογές της στην ανίχνευση της ρύπανσης και την Ιατρική. «Όταν ήμουν μικρή» λέει «όλοι έλεγαν ότι οι θετικές επιστήμες είναι δύσκολες για τους άνδρες και απίθανα δύσκολες για τις γυναίκες. Από τη στιγμή που μου άρεσαν τα Μαθηματικά, η Φυσική και οι θετικές επιστήμες γενικότερα, ήθελα να αποδείξω ότι δεν υπάρχει καμία διαφορά στις ικανότητες μεταξύ ανδρών και γυναικών και να δείξω στον κόσμο ότι μπορώ να εργαστώ σε αυτές».
Μαρί Κιουρί |