Pages

Κυριακή 30 Μαρτίου 2014

Αναδάσωση στον Υμηττό


Την Πέμπτη 27/3/2014 η τάξη μας μαζί και με άλλους συμμαθητές από το σχολείο μας επισκέφτηκε τους πρόποδες του Υμηττού κοντά στα σύνορα με την Αργυρούπολη και με τη βοήθεια των ανθρώπων του ΣΠΑΥ (Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης του Υμηττού) βοήθησε στην αναδάσωση του βουνού της πόλης μας.
Μαζευτήκαμε όλοι με καλή διάθεση

Ακούσαμε τις οδηγίες του δασολόγου και πήραμε τα δεντράκια και τις τσάπες.

Προσεκτικά αφαιρέσαμε τη σακούλα ή τη γλαστρούλα από τα φυτά και τα τοποθετήσαμε στο βάθος του λάκκου.
Σπρώξαμε το χώμα με τις τσάπες για να καλυφθούν οι ρίζες του φυτού
Το πατήσαμε καλά και έτοιμο για πότισμα
Ιστορία: Η λέξη «Υμηττός» έλκει την καταγωγή της από την αρχαιότητα. Έχει προέλευση πελασγική, όπως και τα τοπωνύμια «Λυκαβηττός» και «Αρδηττός». Ο φιλόσοφος Θεόφραστος, στο έργο του «Περί σημείων, υδάτων και πνευμάτων και χειμώνων και ευδιών», αναφέρει ότι οι άνθρωποι προέβλεπαν τι καιρό θα κάνει παρατηρώντας την κορυφή του Υμηττού, αποδίδοντας έτσι στο βουνό μια λειτουργία «μετεωρολογικού βαρόμετρου». Επειδή όμως αρκετές φορές οι προβλέψεις διαψεύδονταν, με τον καιρό ο Βόρειος Υμηττός πήρε το προσωνύμιο «Τρελός».
Το βουνό των Αθηναίων, που τους χαρίζει κάθε πρωί την ανατολή του αττικού ήλιου, οι αρχαίοι το θεωρούσαν ιερό. Γι’ αυτό, στο πιο ψηλό σημείο του, έστησαν το άγαλμα του Υμήττιου Δία, καθώς και βωμούς του Όμβριου Δία και του Προόψιου Απόλλωνα∙ ωστόσο, έχουν εντοπιστεί μόνο απομεινάρια από ναούς της Αφροδίτης και της Δήμητρας, κοντά στο βυζαντινό μοναστήρι της Καισαριανής.
Επίσης, οι αρχαίοι Αθηναίοι είχαν μετατρέψει πολλά από τα δεκάδες διάσπαρτα βάραθρα και σπήλαια του Υμηττού, όπως τα σπήλαια του Λιονταριού και Νυμφόληπτου, καθώς και το μεγάλο βάραθρο του Αστερίου, σε τόπους λατρείας του Πάνα και των Νυμφών. Με τη σειρά τους οι χριστιανοί τα μετέτρεψαν σε ναούς και μοναστήρια: οι μονές του Αϊ-Γιάννη του Κυνηγού, των Ταξιαρχών και του Καρέα βρίσκονται μεταξύ αυτών.
Στη σύγχρονη εποχή, η ανθρώπινες παρεμβάσεις στο τοπίο του Υμηττού είναι εμφανείς, με αρνητικές, συνήθως, συνέπειες για τη διαμόρφωσή του. Οι συχνές πυρκαγιές, η βοσκή, οι κεραίες, οι διάφορες εγκαταστάσεις δημοσίων φορέων, καθώς και τα λατομεία που λειτούργησαν επί σειρά ετών επέφεραν τέτοια αλλοίωση στο τοπίο του Υμηττού, ώστε η προσπάθεια για αποκατάσταση του ανάγλυφου και εγκατάσταση βλάστησης να καθίσταται δύσκολη και δαπανηρή.    
Με τη μικρασιατική καταστροφή, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες στέγασης των προσφύγων, ιδρύθηκαν στους πρόποδες του βουνού δύο μεγάλοι προσφυγικοί συνοικισμοί: η Καισαριανή και ο Βύρωνας. Η δημιουργία τους αποτέλεσε αφορμή για την αναστολή και αργότερα τη ματαίωση της αναδασωτικής εκστρατείας που είχε ξεκινήσει στα τέλη του 19ου αιώνα, υπολείμματα της οποίας αποτελούν το Άλσος της Σχολής Χωροφυλακής και το Άλσος Κουπονίων (Πανεπιστημιούπολη - Νοσοκομείο Συγγρού).            
Την περίοδο του Μεσοπολέμου ιδρύονται στην περιοχή του Υμηττού τέσσερα κηποπροάστια: ο Χολαργός, η Ηλιούπολη, οι Τράχωνες (κάτω τμήμα της Αργυρούπολης) και η Γλυφάδα. Την ίδια εποχή αρχίζουν να αναπτύσσονται και οι εκτός σχεδίου οικισμοί.
Στη μεταπολεμική περίοδο σημειώνεται επέκταση και πύκνωση του αστικού ιστού στις περιοχές Αγίας Παρασκευής και Χολαργού, ενώ ιδρύεται ένα νέο κηποπροάστιο, αυτό του Παπάγου. Παράλληλα, αναπτύσσονται η Αιξωνή Γλυφάδας, τα Αστυνομικά της Ηλιούπολης και το Πανόραμα της Βούλας.
Κατά το διάστημα αυτό παρατηρείται εκτεταμένη εκμετάλλευση του Υμηττού για ανέγερση μεγάλης κλίμακας δημοσίων εγκαταστάσεων: στρατόπεδα, πανεπιστημιακές και πολυτεχνικές εγκαταστάσεις, ερευνητικά ιδρύματα, κολλέγια. Όλες οι εγκαταστάσεις αναπτύσσονται σε δημόσιες δασικές εκτάσεις, μειώνοντας συνεχώς τις ελεύθερες εκτάσεις του βουνού και δεσμεύοντας κυρίως περιοχές που συνορεύουν με τον οικιστικό ιστό, οι οποίες αποτελούσαν και τα πιο παραγωγικά και με μικρότερες κλίσεις τμήματα του βουνού.
Ιδιαίτερα κατά την τελευταία πεντηκονταετία, η σχέση του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας με τον Υμηττό, όπως και με όλα τα βουνά που περικλείουν το λεκανοπέδιο, έγινε έντονα ανταγωνιστική. Η πόλη αντιμετώπιζε το όρος ως γεωμορφολογικό εμπόδιο στην εντατική της ανάπτυξη και επιδίωξή της ήταν η ενσωμάτωση τμημάτων του στην αστική της δομή.      
Σήμερα, μετά τη δημοσίευση του Π.Δ.544/78 «περί καθορισμού ζωνών ρυθμίσεως και προστασίας του όρους Υμηττού», την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και της Πολιτείας, η εκμετάλλευση του βουνού και οι καταστροφές (πλην των πυρκαγιών) έχουν περιοριστεί και η σχέση των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας με το βουνό εντοπίζεται κυρίως στο πλαίσιο της δασικής αναψυχής.  

Από τον ηλεκτρισμό στον μαγνητισμό - Ο ηλεκτρομαγνήτης




Πάτησε πάνω στην εικόνα και παίξε με τις ιδιότητες του ηλεκτρομαγνήτη




Βρίσκω το μέσο όρο



Πάτησε πάνω στην εικόνα και στη μπάρα: "Numbers to average" γράψε τους αριθμούς των οποίων θες να βρεις τον μέσο όρο. Πάτησε το GO και άφησε τη μηχανή να σου βρει τον ΜΕΣΟ ΟΡΟ.



Άλλοι τύποι γραφημάτων





Πάτησε πάνω στην εικόνα, δες τον πίνακα δεδομένων, σύρε το ποντίκι σου πάνω στη σωστή τιμή του διαγράμματος και πάτησε το κλικ του ποντικιού σου. Δημιούργησε έτσι το δικό σου γράφημα γραμμής.





Οι χτίστες - Συνέντευξη με τον κύριο Μανόλη και τον Αντώνη






Η παλιά Αντίπαρος μέσα από την ταινία Μανταλένα



και η σύγχρονη Αντίπαρος










Σάββατο 22 Μαρτίου 2014

Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση

Πάτησε πάνω στην εικόνα με τον ενημερωμένο χάρτη με τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά και την ένταξη της Κροατίας (2013) και δες τις ημερομηνίες ένταξης τους.



Πάτησε πάνω στη σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σύρε το βελάκι με τις ημερομηνίες προς τα δεξιά κρατώντας πατημένο το κλικ του ποντικιού πάνω του, θα δεις την εξέλιξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι το 2012.




Ταξινομώ δεδομένα - Εξάγω συμπεράσματα





Πατώντας την εικόνα μπορείς να εξασκηθείς στα ραβδογράμματα και τους πίνακες συχνοτήτων. Ίσως χρειαστείς μια μικρή βοήθεια για τη μετάφραση των Αγγλικών.












Απεικονίζω δεδομένα με ραβδόγραμμα ή εικονόγραμμα





Πατάς πάνω στην εικόνα και μετά με τα βελάκια πάνω κάτω μπορείς να φτιάξεις το δικό σου ραβδόγραμμα σύμφωνα με τα δεδομένα κάποιου προβλήματος


Πατώντας τώρα πάνω στην εικόνα και χρησιμοποιώντας τα + και τα - μπορείς να κατασκευάσεις το δικό σου εικονόγραμμα







Το μεγαλύτερο μωσαϊκό origami

Την Τρίτη 18 Μάρτη επισκεφθήκαμε το κλειστό γυμναστήριο του Μετς με σκοπό να συμμετέχουμε και μεις στη δημιουργία του μεγαλύτερου μωσαϊκού που φτιάχτηκε ποτέ με κατασκευές origami (χαρτοδιπλωτικής). Το σχολείο μας ήταν το πρώτο που έφτασε στο χώρο και βοήθησε σημαντικά κατασκευάζοντας ένα πολύ μεγάλο μέρος της "κουκουβάγιας". Στο τέλος το αποτέλεσμα εντυπωσιακό. Δείτε το στις φωτογραφίες.







Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Η Βασιλεία του Όθωνα - Ο Ιωάννης Κωλέττης 2



Ο Βασιλιάς Όθωνας
Η Βασίλισσα Αμαλία

Διοικητικός χάρτης του 1833


Δημήτριος Καλλέργης

Ιωάννης Κωλλέτης


) )

Η βασιλεία του Όθωνα - Ο Ιωάννης Κωλέττης






Ιωσήφ Λουδοβίκος Άρμανσμπεργκ














Κάρολος Γουλιέλμος Ειντεκ

Γεώργιος Λουδοβίκος Φον Μάουερ

Η "Μεγάλη Ιδέα"










Ο μαγνήτης




Πάτησε πάνω στο μαγνήτη. Μάθε περισσότερα πράγματα γι αυτούς και κάνε εξάσκηση.









Πανελλήνια ημέρα κατά της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο


Η 6η Μαρτίου ορίστηκε από το Υπουργείο Παιδείας σαν "Πανελλήνια ημέρα κατά της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο". Αφορμή για μας να θυμηθούμε όσα συζητήσαμε και μάθαμε στην περσινή μας χρονιά γύρω από το θέμα αυτό, αλλά και να κάνουμε μια ακόμα συζήτηση. 



Δυο υπέροχες δουλειές ακολουθούν στα επόμενα βίντεο. Το ένα θα το ξαναθυμηθούμε αφού το παρακολουθήσαμε και πέρσι, το άλλο φτιαγμένο από παιδιά της πρώτης δημοτικού. Δείτε τα.



Πατώντας τις χρωματισμένες λέξεις μπορείτε να ακούσετε και να ξεφυλλίσετε δυο παραμύθια φτιαγμένα από παιδιά για τα παιδιά. 


Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Κατασκευή Χαρταετού στην τάξη μας

Την Παρασκευή 28/2/21014 με τη βοήθεια του κύριου Αντρέα κατασκευάσαμε τον χαρταετό της τάξης μας με απλά υλικά. Για να θυμόμαστε την κατασκευή του αναφέρουμε κι εδώ τα βήματα.

Τα υλικά μας

1. Παίρνω τρία ελαφρά ξύλινα πηχάκια τα οποία έχουν εγκοπές στα άκρα τους για να περνά ο σπάγκος. Βρίσκουμε το κέντρο σε κάθε πηχάκι (ως μέτρο χρησιμοποιήσαμε ένα σκοινί που διπλώσαμε κατόπιν στη μέση, μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε μεζούρα ή γαλλικό μέτρο) και το σημαδεύουμε με ένα μολύβι. Τοποθετώ τα κέντρα από τα πηχάκια το ένα κάτω από το άλλο και τα καρφώνω με ένα καρφί (για λόγους ασφαλείας αυτό μπορεί να το κάνει ένας ενήλικας). Στραβώνω το καρφί όσο προεξέχει. Δένω με σπάγκο γερά τα τρία πηχάκια στο κέντρο τους φροντίζοντας να αφήσω ένα κομμάτι σπάγκου περίπου μισό μέτρο να κρέμεται.


2. Παίρνω ένα κομμάτι σπάγκο και με μέτρο την απόσταση από το κέντρο του χαρταετού μέχρι την άκρη από το πηχάκι ορίζω την απόσταση σε κάθε του άκρο. Πιο συγκεκριμένα δένω την άκρη του σπάγκου σε όποια άκρη από τις μάνες (τα ξύλα) θέλω και με βάση την απόσταση που ορίσαμε δένω σφιχτά όλες τις άκρες περνώντας το σπάγκο μέσα από τις εγκοπές. Στο τέλος πρέπει να έχω κατασκευάσει ένα κανονικό εξάγωνο.


3. Κατασκευάζω την αλευρόκολλα ανακατεύοντας σε ένα μεγάλο μπολ αλεύρι και νερό, τόσο όσο να είναι αρκετά ρευστή και να μην έχει σβόλους αλευριού. Θα τη χρησιμοποιήσω για να κολλήσω τις χάρτινες επιφάνειες

Η αλευρόκολλα έτοιμη

4. Απλώνω πάνω σε ένα τραπέζι (εμείς χρησιμοποιήσαμε δύο θρανία κολλημένα)  μια μεγάλη λεπτή κόλλα χαρτί γλασέ (εμείς κόκκινη) και στις άκρες κολλήσαμε και κομμάτια από δυο άλλες κόλλες (κίτρινες) με την αλευρόκολλα την οποία απλώσαμε με το χέρι (για καλύτερα αποτελέσματα χρησιμοποιώ πινέλο). Εδώ βέβαια ο καθένας μπορεί να διακοσμήσει τον αετό του με ότι χρώματα θέλει ή και να τον ζωγραφίσει.



5. Τοποθετώ το σκελετό που έχω κατασκευάσει πάνω στο χαρτί που έφτιαξα και κόβω το χαρτί στο σχήμα του περιγράμματος του σκελετού αφήνοντας ένα περιθώριο 5 εκατοστών περίπου. Διπλώνω το περιθώριο πάνω από το σπάγκο και κολλώ καλά με την αλευρόκολλα. Μπορώ να ενισχύσω την κόλληση μου χρησιμοποιώντας χαρτοταινία.



6. Φτιάχνω τα ζύγια. Εδώ χρειάζεται γεωμετρική ακρίβεια και κατασκευαστική προσοχή. Δένω στις άκρες από δύο πηχάκια δύο κομμάτια σπάγκο και τα ενώνω με το κομμάτι που είχα αφήσει να κρέμεται από το κέντρο. Προσοχή τα κομμάτια του σπάγκου πρέπει να είναι ζυγιασμένα δηλαδή όταν τα τεντώνω το ένα και το άλλο να φτάνουν μέχρι το κάτω άκρο από το πηχάκι. Τα ζύγια πρέπει να σχηματίζουν ένα ισοσκελές τρίγωνο. Στο σημείο της ένωσης δένουμε την καλούμπα μαςΣτα απέναντι άκρα δέσαμε τα ζύγια της ουράς. Προσοχή κι αυτά πρέπει να σχηματίζουν ένα ισόπλευρο τρίγωνο αβ=αγ=γδ=βδ.


7. Κατασκευή της ουράς. Πήραμε ορθογώνια κομμάτια (περίπου 20 εκατοστών) από τις κόλλες γλασέ διαφόρων χρωμάτων και τα διπλώσαμε φυσαρμόνικα (μια φορά και μετά ανάποδα) και ψαλιδίσαμε κρατώντας το πάνω μέρος. Μπορώ να φτιάξω ουρά και με απλές λωρίδες χαρτί ακόμα και εφημερίδας. Δένω τα ματσάκια της ουράς ανά 20 περίπου εκατοστά και το συνολικό της μήκος πρέπει να είναι περίπου 4 φορές μεγαλύτερο από το χαρταετό μας. Αν ο χαρταετός μας δεν πετά ή κάνει μεγάλους κύκλους ίσως χρειαστεί να προσθέσουμε ουρά.

Διπλώνοντας την ουρά


8. Τέλος με έναν μαρκαδόρο γράψαμε το όνομα της τάξης και του σχολείου μας και ο αετός μας έτοιμος να κατακτήσει τους ουρανούς



  • Αποφεύγετε να πετάτε χαρταετό κοντά σε σπίτια ή σε δρόμους γιατί μπορεί με οποιαδήποτε πρόσκρουση να χαλάσει, μην ξεχνάτε πως είναι φτιαγμένος από χαρτί στο μεγαλύτερο μέρος του και φυσικά μην πετάτε χαρταετό κοντά σε δέντρα και αποφύγετε τα ηλεκτροφόρα καλώδια ­ υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να πάθετε ηλεκτροπληξία. Φοράτε γάντια όταν πετάτε χαρταετό γιατί καθώς το σκοινί ξετυλίγεται πολύ γρήγορα μπορεί να πληγώσει τα χέρια σας.



Η ιστορία του χαρταετού
Η ιστορία του χαρταετού, φαίνεται ότι ξεκινά από το 1000π.Χ. Για πρώτη φορά ο χαρταετός, έκανε την εμφάνισή του στον ουρανό από την Κίνα! Ο πρώτος χαρταετός που κατασκεύασαν οι Κινέζοι ήταν από μετάξι και μπαμπού ενώ είχε την μορφή δράκου. Ο «δράκος» αποτελούσε για την Κίνα, ιερό – θεϊκό σύμβολο και ένα αντικείμενο θαυμασμού και λατρείας.
Στην συνέχεια, ταξιδεύοντας μέχρι την Ιαπωνία, εμπλουτίστηκε περισσότερο από πλευράς κατασκευής. Εκεί, πήρε την μορφή των Σαμουράι, ενώ στην Ινδία οι χαρταετοί έχουν τις ρίζες τους στην Ινδουιστική μυθολογία.
Σε κάθε χώρα πάντως, το πέταγμα του χαρταετού, έχει διάφορες διαστάσεις, αφού συσχετίζεται με διαφορετικές παραδόσεις σε κάθε χώρα. Για παράδειγμα στην Κίνα, το πέταγμα του χαρταετού, αποτελεί ολόκληρη ιεροτελεστία, αφού διοργανώνεται και διαγωνισμός για την ανάδειξη του καλύτερου. Στην Ιαπωνία πάλι, έχουμε το έθιμο «Κοντομόνο –χι». Σύμφωνα μ’ αυτό το έθιμο, το οποίο και σημαίνει «η μέρα των παιδιών», οι οικογένειες που έχουν μικρό γιο, φτιάχνουν πελώριους χαρταετούς, σε σχήμα «κυπρίνου» μεγάλου δηλαδή ψαριού, στους οποίους έχουν δέσει πολύχρωμες κορδέλες και αφού τους στηρίξουν σε έναν μεγάλο στύλο στην αυλή του σπιτιού, τους αφήνουν να ανεμίζουν. Οι χαρταετοί – κυπρίνοι, συμβολίζουν την οικογένεια του κάθε σπιτιού!
Ένα άλλο παραδοσιακό έθιμο για το πέταγμα του χαρταετού, είναι και στην Ινδία το λεγόμενο, «Basant». Αυτό είναι ένα έθιμο, που πραγματοποιούν κάθε χρόνο τον Φεβρουάριο προκειμένου να υποδεχτούν την άνοιξη. Είναι μια μεγάλη γιορτή, ένα ξέφρενο πάρτι, που το περιμένουν με μεγάλη ανυπομονησία μεγάλοι και μικροί. Με τους πολύχρωμους χαρταετούς τους, γεμίζουν με χρώματα και σχήματα τους ουρανούς από το πρωί ίσαμε το βράδυ.
Στην Ευρώπη, ο χαρταετός πρωτοκάνει την εμφάνισή του, γύρω στο 1400 μ.Χ. Τον 18ο αιώνα, ο χαρταετός χρησιμοποιήθηκε και στην επιστήμη. Ο μετεωρολόγος Alexander Wilson, Σκωτσέζος στην καταγωγή, χρησιμοποίησε χαρταετούς, προκειμένου να ανυψώσει θερμόμετρα μέχρι τα 3000 πόδια. Στόχος του, ήταν να μπορέσει να καταγράψει τις διαφορές θερμοκρασίας στα μεγάλα υψόμετρα. Σύμφωνα με την ιστορία, το 1853, πέταξε το πρώτο ανεμοπλάνο, που μπόρεσε να σηκώσει το βάρος ενός ανθρώπου και να πετάξει για 40 δευτερόλεπτα.
Όποια και να είναι η ιστορία του, στα βάθη του χρόνου… ο χαρταετός είναι αναπόσπαστο κομμάτι και της δικής μας Ελληνικής παράδοσης και έχει την δική του ξεχωριστή θέση την Καθαρά Δευτέρα!

Σάββατο 1 Μαρτίου 2014

Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία "Παιχνίδι και Μαθηματικά"

Διεξαγωγή 8ου Μαθητικού Διαγωνισμού στα Μαθηματικά για μαθητές Δημοτικού Σχολείου «Παιχνίδι και Μαθηματικά» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Σας ενημερώνουμε ότι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, στο πλαίσιο του περιοδικού « Ο Μικρός Ευκλείδης» που εκδίδει, διοργανώνει τον 8ο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά, «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για μαθητές Δημοτικού.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα του Υ. ΠΑΙ.Θ. στις 7 Μαρτίου 2014, ημέρα Παρασκευή, για τους μαθητές των Ε' και ΣΤ' τάξεων, κατά τις ώρες 08:15 έως 10:15, με σχετική τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος.
Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι προαιρετική και μπορούν να λάβουν μέρος μαθητές από όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας.
Ο παιδαγωγικός σκοπός του διαγωνισμού είναι:
- να αντιληφθούν οι μαθητές ότι τα μαθηματικά κρύβουν ομορφιά και προσφέρουν πολλές δυνατότητες στη ζωή μας,
- να εκτιμήσουν τη χρήση των μαθηματικών σε πολλές εφαρμογές,
- να χρησιμοποιούν τη μαθηματική τους σκέψη σε ευχάριστα και έξυπνα προβλήματα.
Ορισμένα από τα ερωτήματα - δραστηριότητες που θα περιέχει ο διαγωνισμός θα δοθούν ως παιχνίδι, στο οποίο οι μαθητές θα κληθούν να συμπληρώσουν κάποια κενά ή να σχεδιάσουν κάτι, ως απάντηση. Επίσης ορισμένα ερωτήματα θα απαιτούν τον υπολογισμό της λύσης ενός προβλήματος.


Πατήστε πάνω στις ημερομηνίες για να δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις των προηγούμενων διαγωνισμών

Τα θέματα της ΣΤ' τάξης είναι μετά της Ε' . Κατεβείτε μέχρι το τέλος της σελίδας
Θέματα και λύσεις 2007
Θέματα και λύσεις 2008
Θέματα και λύσεις 2009
Θέματα και λύσεις 2010
Θέματα και λύσεις 2011
Θέματα  και λύσεις 2012
Θέματα και λύσεις 2013
Θέματα και λύσεις 2014