Pages

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Εκτιμώ το ποσοστό



Πάτησε πάνω στην εικόνα και μετέτρεψε τα κλάσματα σε δεκαδικούς και ποσοστά %. Δοκίμασε όσες φορές θέλεις.



Πάτησε τώρα στην εικόνα και βάλε στον κύκλο τα ισοδύναμα

Μήπως τώρα θέλεις να δεις τα ποσοστά στην πράξη. Πάτησε πάνω στην εικόνα. Διάλεξε π.χ. την πίτσα και σύρε με κρατημένο "το κλικ του ποντικιού" όποιο από τα ποσοστά θέλεις στο πλαίσιο. Τώρα μπορείς να δεις σε ποιο κομμάτι πίτσας αντιστοιχεί.

Τελευταίο το ευκολότερο παιχνίδι για να ολοκληρώσεις τη μελέτη σου






Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

Οι κάτοικοι και τα κράτη της Ευρώπης


Σύντομη παρουσίαση των κρατών της Ευρώπης



Ανατολική Ευρώπη
Σκανδιναβία
Βόρειο κεντρική Ευρώπη
Νότια Ευρώπη


Κάνε κλικ στην εικόνα και παίξε με τα κράτη όσες φορές θες για να τα θυμάσαι


το ίδιο και σε αυτή την εικόνα


τώρα παίξε και τοποθέτησε σωστά τις σημαίες των χωρών


Πάτησε τώρα στην εικόνα και τοποθέτησε κάθε χώρα στο τμήμα της Ευρώπης που ανήκει


Τώρα μπορείς να πατήσεις την εικόνα και να παίξεις με τις πρωτεύουσες των χωρών








Ώρες με τη μητέρα μου


«Η μητέρα μου είναι γλυκιά και τρυφερή και μ αγαπάει. Θα θελε να χε σταματήσει ο χρόνος εκείνη τη στιγμή που μ' έχει αντίκρυ της και με κοιτάζει. Γνωρίζω εκείνη τη στιγμή καλά, μα δεν μπορώ ούτε μπορεί να τηνε σταματήσει. Κι έτσι θα μείνει πάντα στη μνήμη μας, ευγενική και τρυφερή να καρτεράει μια δυο στιγμές που πέρασαν, μια δυο στιγμές που έζησα μοναδικά για εκείνη».


Μάνος Χατζιδάκις.... 
Προσωπογραφία της μητέρας μου




κι ένα όμορφο μουσικό παραμύθι


Πάτησε πάνω στο εξώφυλλο του βιβλίου για να γνωρίσεις τη συγγραφέα του.








Συνάντηση Τηλέμαχου - Οδυσσέα





Μπορείς τώρα να δεις και να διαβάσεις το πρωτότυπο κείμενο από την Οδύσσεια του Ομήρου. Ευκαιρία να έρθεις σε μια πρώτη επαφή με τα αρχαία.

“Ἀλλιώτικος μοῦ φάνηκες, ὦ ξένε, ἀπὸ τὰ πρῶτα·
ἄλλα φορεῖς κι ἡ ὄψη σου κι αὐτὴ ἀλλαγμένη τώρα.
Ἕνας θένα 'σαι ἀπ' τοὺς θεοὺς ποὺ κατοικοῦν τὰ οὐράνια.
Ἐλέησέ μας, σοῦ τάζουμε καλόδεχτες θυσίες,
καὶ δῶρα χρυσοδούλευτα· προσπέφτω σου, λυπήσου”.
Τότες τοῦ ἀπάντησε ὁ τρανός, πολύπαθος Δυσσέας·
“Θεὸς δὲν εἶμ' ἐγώ· γιατὶ μὲ θεοὺς μὲ παρομοιάζεις;
παρὰ εἶμ' ἐγὼ πατέρας σου, ποὺ ἐσὺ γι' αὐτὸν πονώντας
τόσα τραβᾶς ἀπὸ κακοὺς καὶ δύστροπους ἀνθρώπους.
” Μ' αὐτὰ τὰ λόγια φίλησε τὸ γιό του, καὶ τὰ δάκρυα
τοῦ τρέξαν ἀπ' τὰ μάγουλα, ποὺ ὡς τότες τὰ κρατοῦσε. ......................................................................................... 
Εἶπε, καὶ κάθισε· κι ὁ γιὸς στὴν ἀγκαλιά του πῆρε
τὸ δοξαστὸ πατέρα του μὲ θρήνους καὶ μὲ δάκρυα.
Τότες κι οἱ δυὸ ξεβούρκωσαν, καὶ δυνατὰ στριγγλίζαν,
κι ἀπ' ὄρνια ξεφωνίζοντας πιὸ ἁψὰ κι ἀπὸ σπαράχτες
ἀγιοῦπες ἢ θαλασσαϊτούς, ποὺ πῆραν τὰ μικρά τους,
ἀκόμα πρὶ φτερώσουνε, τῆς ἐξοχῆς οἱ ἀργάτες·
τόσο πικρὰ ἀπ' τὰ βλέφαρα τὰ δάκρυα τους χυνόνταν.


Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Η ανάπτυξη του εμβρύου

Πώς τρώει και πώς αναπνέει το έμβρυο

Η κύηση (εγκυμοσύνη) ξεκινά μόλις το ζυγωτό εμφυτευθεί στα τοιχώματα της μήτρας. Αυτά είναι πλούσια σε αιμοφόρα αγγεία και βοηθούν την ανάπτυξη του εμβρύου, αφού επί δέκα περίπου εβδομάδες τού εξασφαλίζουν οξυγόνο και θρεπτικές ουσίες.

Κατόπιν, μετά τον δεύτερο μήνα, το έμβρυο συνδέεται με το κυκλοφορικό σύστημα της μητέρας του. Αυτό γίνεται με τη δημιουργία ενός προσωρινού οργάνου στη μήτρα που ονομάζεται πλακούντας.Από τον πλακούντα ξεκινάει ο ομφάλιος λώρος, ο οποίος καταλήγει στην κοιλιά του εμβρύου. Μέσα από τον ομφάλιο λώρο ρέει αίμα από τη μητέρα προς το έμβρυο και αντίστροφα. Με την κυκλοφορία του αίματος περνούν στο κυκλοφορικό σύστημα του εμβρύου μόρια οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών, ενώ αποβάλλονται μόρια διοξειδίου του άνθρακα και άλλων βλαβερών ουσιών.

Όταν το έμβρυο γεννηθεί, ο πλακούντας αποβάλλεται από το σώμα της μητέρας.


Για να ενεργοποιήσεις τους υπότιτλους πάτα το σηματάκι δίπλα στο ρολόι


Σε ορισμένες πάλι περιπτώσεις έχουμε το σχηματισμό διδύμων. Αυτό γίνεται αν ωριμάσουν ταυτόχρονα δύο ωάρια. Τότε εάν εκείνη τη στιγμή μπουν σπερματοζωάρια στο σώμα της, μπορεί να γονιμοποιηθούν και τα δύο ωάρια από δύο βέβαια σπερματοζωάρια και προκύπτουν δίδυμα που μοιάζουν σαν αδέλφια χωρίς όμως να είναι ακριβώς ίδια(διωικά δίδυμα). Άλλες φορές πάλι το ζυγωτό που δημιουργήθηκε από ένα ωάριο και ένα σπερματοζωάριο διαιρείται και χωρίζεται σε δύο ζυγωτά, καθένα από τα οποία αναπτύσσεται ανεξάρτητα από το άλλο. Τα δίδυμα που γεννιούνται τότε είναι ολόιδια(μονοωικά δίδυμα).



Εισαγωγή των μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια

Β. Εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια 
Η εισαγωγή όλων των μαθητών/τριών στην Α΄ Γυμνασίου των Προτύπων Πειραματικών 
Γυμνασίων θα γίνει με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων ,η οποία θα πραγματοποιηθεί σε όλα τα 
Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014 στις 10 π.μ. Στην ίδια 
διαδικασία συμμετέχουν και οι μαθητές/τριες από τα υφιστάμενα Δημοτικά και Γυμνάσια που 
συνδέονται μεταξύ τους. Τα ΕΠ.Ε.Σ. των Π.Π. Γυμνασίων θα αποφασίσουν και θα 
ανακοινώσουν τον αριθμό των εισακτέων μαθητών/τριών μέχρι την Παρασκευή 28 
Φεβρουαρίου 2014. 

Με την ανωτέρω διαδικασία οι μαθητές/τριες αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν 
κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο, σχετικές με την κατανόηση 
κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας, τα Μαθηματικά και τα Φυσικά. Οι μαθητές/τριες θα 
εξεταστούν στα παραπάνω πεδία, στο πλαίσιο μιας ενιαίας δίωρης δοκιμασίας. Ειδικότερα: 

 Στην Κατανόηση Κειμένων Ελληνικής Γλώσσας ελέγχονται οι ικανότητες των 
μαθητών/τριών στην ανάγνωση, στην κατανόηση γραπτών κειμένων ποικίλων ειδών και 
περιεχομένου (λογοτεχνικά κείμενα, απλά άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών κλπ) και στην 
παραγωγή γραπτού λόγου. 
 Στα Μαθηματικά ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/τριών στην κατανόηση και 
επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής με απλές αριθμητικές πράξεις, 
διατυπώνοντας αιτιολογήσεις και μαθηματικούς συλλογισμούς. 
 Στα Φυσικά ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/τριών να κατανοούν φυσικά 
φαινόμενα που συναντούν στην καθημερινή τους ζωή και να διατυπώνουν παρατηρήσεις, 
συμπεράσματα και προτάσεις για το σχεδιασμό ενός απλού πειράματος. 

Θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα 
σχολικά εγχειρίδια και σε ουδεμία περίπτωση δεν ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες 
προϋποθέτουν απομνημόνευση. Γι’ αυτό, οι μαθητές/τριες δεν απαιτείται να μελετήσουν 
πρόσθετη ύλη ούτε να υποστούν φροντιστηριακή εξάσκηση για να προετοιμαστούν για τη 
συμμετοχή τους στη εν λόγω δοκιμασία. Όσα ήδη γνωρίζουν και έχουν αφομοιώσει από τη 
φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο αρκούν για τη επιτυχή συμμετοχή τους. 
Για την καλύτερη ενημέρωση των μαθητών/τριών, των γονέων και κηδεμόνων καθώς και των 
εκπαιδευτικών σχετικά με το χαρακτήρα και το είδος των εξεταζομένων γνωστικών πεδίων θα 
ανακοινωθούν ενδεικτικά θέματα εντός του πρώτου δεκαημέρου του Απριλίου. 
Ρυθμίσεις σχετικά με τη δοκιμασία (τεστ) στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια 
Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών, που ενδιαφέρονται για τη συμμετοχή των 
παιδιών τους στη δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων για την εισαγωγή σε Πρότυπο Πειραματικό 
Γυμνάσιο, οφείλουν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της 
Δ.Ε.Π.Π.Σ από 1 έως 31 Μαρτίου 2014. Οι καταστάσεις των υποψηφίων μαθητών/τριών θα 
αναρτηθούν στο διαδίκτυο και στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου. 

Κατά το διάστημα από 2 έως 12 Μαΐου 2014, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών, 
που υπέβαλαν αίτηση για τη συμμετοχή των παιδιών τους στη δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων για 
την εισαγωγή σε Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο, υποχρεούνται να παραλάβουν από την 
επιτροπή εξετάσεων του Προτύπου Πειραματικού Γυμνασίου το δελτίο συμμετοχής του/της 
μαθητή/τριας στη δοκιμασία (τεστ) εισαγωγής. Κατά την επίσκεψή τους στο σχολείο, οι γονείς 
και οι κηδεμόνες πρέπει να φέρουν μαζί τους: 
 την αστυνομική τους ταυτότητα ή διαβατήριο 
 βεβαίωση ταυτοπροσωπίας του μαθητή/τριας από Δήμο ή Κ.Ε.Π. ή διαβατήριο 
 μία φωτογραφία ταυτότητας ή διαβατηρίου (έγχρωμη ή ασπρόμαυρη) του/της 
μαθητή/τριας 
Τέλος, οι γονείς και κηδεμόνες των εισακτέων μαθητών/τριών στα Πρότυπα Πειραματικά 
Γυμνάσια, εφόσον επιθυμούν να γίνει εγγραφή του/της μαθητή/τριας στη σχολική μονάδα 
που έχει εισαχθεί, υποχρεούνται να προσκομίσουν βεβαίωση του Διευθυντή του Γυμνασίου 
εγγραφής του/της μαθητή/τριας, εντός της πρώτης εβδομάδας του Σεπτεμβρίου του 2014. 

Η επιλογή των θεμάτων που θα εξεταστούν οι μαθητές/τριες θα γίνει με ευθύνη της Δ.Ε.Π.Π.Σ. 
από επιστημονική επιτροπή που θα συσταθεί για αυτό το σκοπό. Tα θέματα ανά γνωστικό 
πεδίο θα αναγράφονται και θα απαντώνται από τους μαθητές σε ειδική φόρμα, η οποία θα 
αποσταλεί στα σχολεία από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. Η προετοιμασία, η οργάνωση και η διεξαγωγή της 
δοκιμασίας (τεστ) θα πραγματοποιηθεί από επιτροπές που θα συσταθούν με ευθύνη των 
ΕΠ.Ε.Σ. των Π.Π. Γυμνασίων. Η αξιολόγηση των γραπτών των μαθητών θα γίνει με ευθύνη της 
Δ.Ε.Π.Π.Σ. σε βαθμολογικό κέντρο που θα λειτουργήσει στο 2ο
 Π.Π. Γυμνάσιο Αθήνας (Τ. 
Φιλήμονος 36-38 και Τσόχα, 11521 Αθήνα). Ως Πρόεδρος του βαθμολογικού κέντρου ορίζεται 
η κ. Μακρή Δήμητρα, Σχολική Σύμβουλος ΠΕ15. Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των 
γραπτών των μαθητών/τριών, η αναλυτική βαθμολογία τους θα αποσταλεί στα ΕΠ.Ε.Σ. των 
σχολικών μονάδων. Η ανακοίνωση των εισακτέων και των επιλαχόντων/ουσών μαθητών/τριών 
θα γίνει ανά σχολείο με ευθύνη του οικείου ΕΠ.Ε.Σ. 

Ειδικότερα σχετικά με τη διεξαγωγή της δοκιμασίας (τεστ) 
Το ονοματεπώνυμο και τα λοιπά στοιχεία των μαθητών/τριών στα φύλλα εξετάσεων θα 
καλύπτονται με την επίδοση των θεμάτων και με ευθύνη των επιτηρητών της τάξης. 
Τα γραπτά δοκίμια βαθμολογούνται από 0 έως 120 μόρια (40 μόρια ανά γνωστικό πεδίο) με 
άριστα τα 120 μόρια. Η βαθμολόγησή τους θα γίνει από δύο βαθμολογητές για κάθε γνωστικό 
πεδίο. Εάν η διαφορά του βαθμού μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή είναι 
μικρότερη ή ίση με 6 μόρια (ανά γνωστικό πεδίο), τότε ως τελικός βαθμός του γνωστικού 
πεδίου ορίζεται ο μέσος όρος του βαθμού των δύο βαθμολογητών. Αν η διαφορά μεταξύ των 
δύο βαθμολογητών είναι μεγαλύτερη από 6 μόρια, τότε το γραπτό οδηγείται σε 
αναβαθμολόγηση. Στην περίπτωση αναβαθμολόγησης καλύπτονται οι βαθμοί των δύο  
πρώτων βαθμολογητών και προωθείται το γραπτό σε τρίτο βαθμολογητή. Ο τελικός βαθμός 
του γραπτού προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμών του τρίτου βαθμολογητή και του 
βαθμού του ενός εκ των δύο πρώτων βαθμολογητών που είναι πλησιέστερος προς αυτόν του 
τρίτου. Αν ο βαθμός του τρίτου βαθμολογητή είναι στο μέσο όρο των βαθμών των δύο 
πρώτων βαθμολογητών, ανεξάρτητα από τη διαφορά, τότε ο βαθμός του γραπτού είναι ο 
βαθμός του 3ου βαθμολογητή. Σε περίπτωση ισοβαθμίας στην τελευταία θέση των 
επιτυχόντων, γίνεται κλήρωση μεταξύ των ισοβαθμούντων ενώπιον του ΕΠ.Ε.Σ. και των 
ενδιαφερομένων γονέων και κηδεμόνων. 


Το κλίμα της Ευρώπης και οι ανθρώπινες δραστηριότητες



Πάτησε πάνω στην εικόνα και μελέτησε τον κλιματικό χάρτη της Ευρώπης


Πάτησε πάνω και σ' αυτή την εικόνα και ένας ακόμα χάρτης σε περιμένει για να συμπληρώσεις τις γνώσεις σου



Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

Την Παρασκευή 14/2 θα επισκεφτούμε το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο που στεγάζεται στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής. Θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε την αίθουσα της Παλαιάς Βουλής από κοντά και να θαυμάσουμε τα εκθέματα του Μουσείου. Πολλά από αυτά τα συναντήσαμε στην εικονογράφηση της φετινής μας Ιστορίας. Μια μικρή γεύση από την επίσκεψή μας μπορείτε να πάρετε από την επόμενη παρουσίαση.



Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Safe internet

Την Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2014, θα εορταστεί για ενδέκατη φορά η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε για πρώτη φορά στις 6 Φεβρουαρίου 2004 σε 16 χώρες



Πάτησε πάνω στη λέξη κλικ και πήγαινε στη σελίδα του safe internet για παιδιά. Μπορείς να βρεις κι άλλες πληροφορίες, να παίξεις παιχνίδια κι άλλα.

Οι μεγαλύτεροι ποταμοί και λίμνες της Ευρώπης




.



Οι μεγαλύτεροι ποταμοί της Ευρώπης είναι:

ο Βόλγας(3685 χλμ)
  • ο Δούναβης(2950 χλμ)
  • ο Ουράλης(2534 χλμ)
  • ο Δνείπερος(2285 χλμ)
  • Πετσόρα (1808 χμ.)
  • ο Ρήνος(1320 χλμ) κλπ






οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές λίμνες είναι:


  • η Λάντογκα(Ρωσία, 17.700 χλμ)-14η στη Γη
  • η Ονέγκα(Ρωσία, 9635 χλμ)
  • η Βάνερν(Σουηδία, 5.500 χλμ)
  • η Σάιμαα(Φινλανδία, 4377 χλμ) 


Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

Μικρή και μεγάλη κυκλοφορία 2

Πάτησε πάνω στην καρδιά


Πάτησε πάνω στο κλικ και απάντησε τις ερωτήσεις

Το ίδιο και εδώ κλικ 


Το αίμα όμως για να φτάσει σε κάθε σημείο του σώματος μας, πρέπει να κινείται στις αρτηρίες με μεγάλη πίεση. Η πίεση αυτή λέγεται αρτηριακή και θα πρέπει για την καλή μας υγεία να μην είναι ούτε ψηλότερη ούτε χαμηλότερη από τα φυσιολογικά επίπεδα. 



Η θέση της Ευρώπης



        Η Ευρώπη έχει έκταση 10.498.000 τ. χλμ. και πληθυσμό 729.000.000 περίπου
Το μεγαλύτερο τμήμα της Ευρώπης εκτείνεται στο ανατολικό ημισφαίριο εκτός από ένα μικρό μέρος που ανήκει στο δυτικό ημισφαίριο και στη βόρεια εύκρατη ζώνη εκτός από ένα πάλι μικρό μέρος στο βόρειο μέρος της που ανήκει στο βόρειο πολικό κύκλο.





Ένας ακούραστος μυς - Η καρδιά 2




Πάτησε πάνω στην εικόνα για να δεις και  να ακούσεις το χτύπο της καρδιάς


Πάτησε τώρα πάνω στην καρδιά και δες διαδραστικά τη λειτουργία της. Μην ξεχάσεις να πατήσεις το play


Αν για κάποιο λόγο χρειαστούμε αίμα (τραυματισμό, εγχείρηση κλπ.) πρέπει κάποιος με την ίδια ομάδα να μας το δώσει. Δίνοντας λίγο αίμα όλοι, το οποίο ο οργανισμός το αναπληρώνει άμεσα, τα νοσοκομεία έχουν το απόθεμα που χρειάζεται για να καλυφθούν οι ανάγκες. Η διαδικασία αυτή λέγεται εθελοντική αιμοδοσία.


Το καρδιογράφημα είναι μια απλή εξέταση για τον έλεγχο της καλής λειτουργίας της καρδιάς. Εκτός από το να προσέχουμε την καρδιά μας πρέπει και συχνά να την ελέγχουμε.





Τώρα που μελέτησες μπορείς να το κάνεις και μόνος σου. Πάτησε πάνω στην εικόνα και βάλε τα τμήματα της καρδιάς στη σωστή τους θέση ώστε να αναζωογονήσεις τον ασθενή. Δοκίμασέ το όσες φορές θέλεις.


Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Από τους λόγους στις αναλογίες 2

Πάτησε πάνω στην εικόνα για να επαναλάβεις και να εξασκηθείς


Τώρα παιχνίδι. Πάτησε πάνω στην εικόνα, βρες όσο πιο γρήγορα το ανάλογο (ισοδύναμο) κλάσμα και οδήγησε το δικό σου μηχανάκι στην πρώτη θέση


κι άλλο παιχνίδι. Πάτησε πάνω στην εικόνα, οδήγησε το στόχο σου δεξιά αριστερά με τα ανάλογα βελάκια και κτύπησε το σωστό κλάσμα με το πάνω βελάκι.